I Am the Fourth Wall

1-7 Spelers / 30-45 minuten speeltijd

I Am The Fourth Wall is een asymmetrisch kaartspel van Lovecrafian, Cthulhu horror die zich afspeelt in de voorstad van 1950. Het richt zich op hecht teamwerk en coördinatie, zorgvuldig handmanagement en de optie om strategieën met een hoog risico / rendement te hanteren.

Met 4 manieren om te spelen, neemt een speler of een AI-deck de rol aan van de Muur, een van de vele oude wezens die de wereld in eeuwige waanzin drijft, op zoek naar vijf poorten naar de nachtmerriewereld daarbuiten. Ze zullen het opnemen tegen de overgebleven 1-6 spelers, die de Investigators worden: gewone mensen zoals serveersters, detectives en straatgoochelaars, die weten dat hun enige kans om de mensheid te redden ligt in het sluiten van alle poorten, en dus het verbannen van Muur uit hun wereld … voor een tijdje.

De muur werkt tussen de beurten van elk van de onderzoekers, met behulp van een actiepuntensysteem om de onderzoekers te hinderen, monsters op te roepen of unieke vaardigheden te gebruiken, terwijl ze werken aan het scheuren apart realiteit. De onderzoekers, met hun diverse speciale vaardigheden, gebruiken een elegante en gestroomlijnde mechanisme voor het matchen van symbolen om de nachtmerries die door de straten plagen te vernietigen. Onderzoekers kunnen zelfs putten uit de essentie van waanzin en een krachtig voordeel behalen ten koste van een voordeel voor de Muur